logo-uri proiect

NEWSLETTER NR. 5

In cadrul proiectului “Formularea şi promovarea unei propuneri alternative la politicile publice iniţiate de Guvern, conform SCAP, pentru creşterea rezilienţei comunităţilor la situaţii de urgenţă prin utilizarea tehnologiei: platforma interactivă “voluntar inteligent” (voluntarI)” a fost realizata o cercetare. Printre rezultatele privind percepția problemelor din sistem se regasesc urmatoarele:

  • Evaluarea problemelor de la nivel NAȚIONAL ne indică un set de trei probleme principale:

ANGAJAŢI

VOLUNTARI

Infrastructura de răspuns la urgenţe

Infrastructura de răspuns la urgenţe

Numărul personalului calificat

Pregătirea personalului calificat

Pregătirea personalului calificat

Asumarea responsabilităţii

 

  • Ele sunt urmate de un set de alte trei probleme secundare:

ANGAJAŢI

VOLUNTARI

Educarea populației

Nivelului de finanțare

Numărul voluntarilor

Numărul voluntarilor

Nivelul de finanțare

Educarea populație

 

Care ar fi principalele soluții specifice pentru principalele probleme? În privința infrastructurii

 Angajații vor:

  • Un sistem 112 mai rapid, mai eficient, mai bine informatizat
  • O mai bună și mai rapidă localizare a apelurilor la 112
  • Achiziția de tehnică modernă
  • Achiziția de autospeciale noi
  • Reabilitatea drumurilor, șoselelor, căilor de acces

 Voluntarii vor:

  • Implementarea de noi tehnologii
  • Achiziționarea de tehnică necesară situațiilor de urgență
  • Achiziția de ambulanțe

Pentru a rezolva acoperirea cu personal calificat, soluțiile vizează:

Angajaţi:

  • Angajarea de personal calificat, în special pompieri
  • Suplimentarea personalului
  • Promovarea celor competenți
  • Renunțarea la „improvizații” (ex. utilizarea de personal necalificat pentru situații care necesită specialiști, delegarea de responsabilități)

Voluntari

  • Angajarea de personal cu calificare medicală
  • Derularea de sesiuni de pregătire (ex. pregătire comuna SMURD SAJ)
  • Angajări pe bază de concurs

 

Calificarea personalului necesită soluții precum;

  • Instruirea practică, în teren
  • Specializarea pe anumite structuri de intervenție
  • Introducerea de seminare la care să participe profesioniști cu experiență

În privința educației populației, soluțiile oferite de angajații din sistem vizează:

  • Introducerea în programele școlare a cursurilor de prim ajutor
  • Colaborarea cu canalele media pentru realizarea unor emisiuni de profil
  • Inițierea de caravane mobile și evenimente care să permită informarea publicului, interacțiunea dintre acesta și profesioniștii din sistemul de situații de urgență.

Pentru informatii suplimentare, va rugam sa ne contactaţi la adresa: asociatiatis@gmail.com